2017-2018 Öğretim yılı Güz Dönemi Ders Seçim İşlemleri Hakkında


ÖĞRENCİ DUYURUSU
 
1- 2017-2018 Öğretim yılı Güz Dönemi Ders Seçimleri 11 – 15 Eylül 2017 tarihleri arasında internet üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilecektir. Elektronik ortam dışında kayıt yenileme işlemi yapılmayacaktır.
 
2- Ders seçim işlemi için ayrılmış olan süre kesinlikle uzatılmayacaktır.
                                                          
3- a) 2017 ÖSYS sonucunda Üniversitemiz Birinci Öğretim programlarına yeni kayıt yapan öğrencilerimiz ile  öğrenim süresini aşmayan Birinci Öğretim öğrencilerimiz doğrudan Öğrenci Bilgi Sistemine girip ders seçimlerini yaparak kayıt yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirler.
 
     b) İkinci Öğretim ve Uzaktan Öğretim (yeni kayıt dahil) öğrencileri ile öğrenim süresini aşan Birinci Öğretim öğrencilerinin yukarıda belirtilen tarihler içinde kayıt yenileme işlemlerini yapabilmeleri için ilk önce öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) herhangi bir şubesine elden veya elektronik ortamda yatırmaları gerekmektedir. (Eğer öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretinizi sorunlular hesabına yatırmış iseniz, biriminiz öğrenci işleri bürosuna makbuzunuzu işletiniz.)
 
 
İnternetten Kayıt Yenileme İşlemi için:
 
a) İnternet’e bağlı herhangi bir bilgisayardan yararlanarak http://www.trakya.edu.tr adresinde bulunan “Öğrenci” menüsü altındaki  “Öğrenci Bilgi Sistemi” ne girebilir veya http://obs.trakya.edu.tr internet adresini doğrudan kullanabilirsiniz. Karşınıza “Sisteme Giriş” ekranı gelecektir.
 
b) Ekranın sol tarafında bulunan “Şifre gerektiren işlemler için lütfen sisteme giriş yapınız” ibaresinin altındaki “Giriş” tuşuna basınız. Açılan pencereye öğrenci no ve şifrenizi yazıp, “Giriş” tuşuna tıklayınız.
 
c) Sol bölümde yer alan “Kayıtlanma” seçeneğinden “Kayıt Yenileme” işlemini seçiniz.
 
d) Açılan ekranın üst kısmında “Alabileceğim Dersler”, onun altında ise “Seçtiğim Dersler” yer almaktadır. Eğer geçmiş yıllardan başarısız olduğunuz dersler var ise bu dersler “Seçtiğim Dersler” alanında önceden seçilmiş olarak gelecektir.
 
e) Yeni dönemde almak istediğiniz dersleri üzerine tıklayarak seçiniz ve “+Seçtiğim Dersleri Ekle” tuşuna basarak tek tek ekleyiniz.
 
f) Alttan almak zorunda olduğunuz ve yeni seçtiğiniz dersler, “Seçtiğim Dersler” alanında yer almaktadır. Son kontrollerinizi yaptıktan sonra “Seçimlerimi Kaydet” tuşuna basarak ders seçme işlemini sonlandırabilirsiniz.
 
g) Danışmanınız bu sürece onay verinceye kadar, seçilmiş olan dersler üzerinde değişiklik yapılabilmektedir.
 
h) Konu ile ilgili sorularınızı biriminizde bulunan öğrenci işleri bürosuna iletebilirsiniz.
 
ı) Öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini yatırmış olan ara sınıf öğrencilerimizin, dekontlarını 21 Eylül 2017 tarihine kadar birim öğrenci işleri bürosuna teslim etmeleri gerekmektedir.

NOT:
1. sınıf öğrencilerimiz 11 ders,
2. sınıf öğrencilerimiz 10 ders,
3. sınıf öğrencilerimiz zorunlu 8, bölüm seçmeli 4, alan dışı seçmeli 1 olmak üzere toplam 13 ders,
4. sınıf öğrencilerimiz zorunlu 8, bölüm seçmeli (formasyon)  4, alan dışı seçmeli 1 olmak üzere toplam 13 dersi seçmelidir.
Bunun haricinde geçen yıl güz döneminden başarısız dersi olan öğrencilerimiz öncelikle bu dersleri sonrasında yeni döneme ait dersleri  45 AKTS'yi aşmayacak  şekilde seçmelidir.
%30 Arapça program  dahil olan 1. ve 2. sınıf,  Türkçe  programa dahil olan 3. ve 4. sınıf öğrencilerimiz için ders planları ayrı ayrı ekte yer almaktadır.





Ek Dosyalar
Bu içerik 06.09.2017 tarihinde yayınlandı ve toplam 1216 kez okundu.